Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nesnesitelná nepravda reklam

2. 12. 2014 11:30:00
Nejenom pneu jsou bezdušové. Je dost lidí, kteří také nemají duši.Když někteří argumentují slovy –na mou duši-je dobré se ptát a zjistit, zda ji mají. Nejhorším druhem v reklamě a obchodu jsou šmejdi. Jejich poutače, reklamní materiály a jednání, často v halách moderních obchodních center, jako se to stalo mně na Chodově v Praze 4, klamou.

Celý týden tam s barnumskou reklamou působili dva elegantní, pohlední mladíci. Měli k tomu perfektní vybavení. Pohodlná křesla, do kterých posazovali potenciální, později podvedené kupce. Nepravdivé reklamní materiály, vytištěné bianco smlouvy, nabídli i skleničku vody, přátelsky oslovovalí kolemjdoucí zvědavce, chytré proslovy a řeči. Chování uhlazené, ale vtíravé, a obsahem šmejdovské.

Šmejdi nemají zábrany ani zodpovědnost. K tomu se druží politováníhodná skutečnost, že se s nimi nejsou s to příslušné státní orgány vypořádat. Jsme společností napadenou virem konzumu. Pod falešnou aureolou svobodného trhu bez přívlastků, který ovšem již dávno není svobodný, podvádějí lidi, většinou seniory.Stalo se to také mně.Oni dva zmínění elegantní a pohlední mladíci mne tam zlákali ke koupi masážního přístroje zad. Jejich vystupování nemělo chybu. Kromě obchodního ducha měli i velké herecké nadání. Dodnes mám tento německý předražený výrobek nepoužitý, v originálním balení,ve skříni, protože nešel vyreklamovat. Nejenže byl vadný, ale i zdravotně závadný. Na uvedené adrese se po jejich vystoupení nikdo nevyskytoval. Telefony nikdo nebral. Moji vnuci mi tuto příhodu čas od času připomenou, když mne chtějí pozlobit. Ale měli a mají pravdu. Neměl jsem ten šmejd kupovat. Je to důkaz mé tehdejší nedostatečnosti.

Aby oběti šmejdů podepsaly, vykonávají na ně nátlak.Odvezou je na neznámé místo třeba i do zahraničí a tam je nutí k podpisu smlouvy a ke koupi nabízeného drahého zboží. V takových bezvýchodných situacích se tito lidé nedokáží bránit, a mnozí podepíší. Neviditelná ruka trhu by ráda byla neviditelnou, když okrádá své oběti. Ona je viditelná a přesto není trestána. Většinou se jen žvaní. Kontrolorů jako blech, s výsledky však žádný spěch.

Reklama proniká jako AIDS a rakovina do veřejného prostoru, osobního soukromého času, v tisku, rozhlasu, TV, internetu, vzdělávání, vlastně všude.Je drzá, násilnická.Využívá erotiku. Bez zobrazení mladých krásných žen v negližé se neobejde dnes už téměř žádná reklama, plakát, prospekt, klip.A je jedno zda jde o auta nebo o dětské hračky. Nutí nás kupovat a kupovat, i to co nepotřebujeme. Hnacím motorem je zisk výrobců a obchodníků. Prospěch organizátorů za oponou. Mnohá současná reklama ztratila informační náboj, který kdysi měla. Je jednou z činností, které nevytváří žádnou novou přidanou hodnotu. Jen se tak tváří.

Sestřenicí, vlastně přímo sestrou takových špinavých mravů, je korupce. Je ničitelkou dobrých a poctivých vztahů ve výrobě i obchodu.. Je pramátí všech přehmatů, klamů, příčinou zlomenin v čisté a čestné konkurenci. Je rodu ženského, jako pramáti Eva, která byla první, jež podle mýtů, zkorumpovala Adama. Utrhla v ráji, po našeptání zlovolným a lstivým hadem, ze stromu poznání jablko, jedla je a nabídla Adamovi. Korupce je jako chameleon. Mění podobu, barvy ne podle prostředí, ale podle emocí, způsoby a formy. Korupce učinila Adama a Evu a všechny jejich potomky lidmi hříšnými. Vzala jim svatost. Svatost, která měla být vlastní člověku, byla přenesena na peníze. Posvátný však může být jen člověk ne peníze.

Jako vždy a všude nelze generalizovat. Takže nechť si neberou na sebe tyto nemravnosti ti, kteří se těchto praktik nedopouštějí.

Milan Dubský

Autor: Milan Dubský | úterý 2.12.2014 11:30 | karma článku: 12.47 | přečteno: 699x

Další články blogera

Milan Dubský

Jsme před důležitými volbami.

Čas prošel a my občané, voliči máme v rukou a uvážení, nejsilnější nástroj demokracie. Jsme voliči.

15.8.2016 v 17:29 | Karma článku: 12.46 | Přečteno: 301 | Diskuse

Milan Dubský

V čem je velikost národa , státu a dalších seskupení?

Malé zamyšlení nad obsahem pojmů a skutečností ve kterých žijeme. Bereme je velmi často jako samozřejmé, ale tak jednoduché to s nimi není.

8.7.2016 v 11:50 | Karma článku: 12.84 | Přečteno: 248 | Diskuse

Milan Dubský

Tváře a konání našich předních politiků

Miloš Zeman, prezident České Republiky Je osobou nejvíce zmiňovanou v české politice, sdělovacích prostředcích a v poslední době také často i v zahraničním tisku. Tam oceňují jeho uvážené názory na světové dění.

12.6.2016 v 9:38 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 524 | Diskuse

Milan Dubský

Co mi přineslo radost a pohodu

Velmi často nám něco nebo někdo sebere dobrou náladu. Ať jde o myšlenky nebo činy a jednání se zápornou hodnotou.

10.6.2016 v 15:06 | Karma článku: 12.09 | Přečteno: 211 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Radka Kielbergerová

Trend nového životního stylu

Přede mnou šli tři, dva kluci a křehká dlouhonohá holka v černém mezi nima. Blonďatý pevný vlasy až na pevný zadek a pevný boky, co jimi střídavě pinkala do jednoho a do druhého: pink a znova pink a pár tývolů a debilů a smích...

30.3.2017 v 8:42 | Karma článku: 15.85 | Přečteno: 512 | Diskuse

Tomáš Králíček

Drobná havěť - žije tu s námi, je otravná i potřebná

S drobnou havětí je třeba seznamovat i ty nejmenší. Proč? Je dobré, aby děti věděly, že tu s námi žijí i tzv. bezobratlí. Prťaví, otravní, ale na druhou stranu i potřební živočichové, kteří mohou být mnohdy i nebezpeční.

30.3.2017 v 8:35 | Karma článku: 7.03 | Přečteno: 152 | Diskuse

Stanislav Jahoda

Reportáž o Brexitu: Další příklad, jak iDnes vytváří a šíří Fake News

iDnes je tvůrce a šiřitel toho, co se v zahraničí nazývá Fake News – tendenčních a lživých informací ve prospěch globalismu, kulturního marxismu a islámské migrace. Reportáž iDnes o zahájení Brexitu je dalším příkladem.

30.3.2017 v 8:09 | Karma článku: 27.78 | Přečteno: 626 |

David Vlk

Jsem ubohá oběť manželčiny bujné fantazie

Tak třeba dnes ráno. Právě jsem se oholil,vyčistil zuby, postříkal své urostlé tělo něčím sexy od Armániho, nahodil svůj univerzální, modrý svetr a prohlásil jsem směrem k manželce: " Jdu vyvenčit toho svého malého trpaslíka!"

30.3.2017 v 8:05 | Karma článku: 20.11 | Přečteno: 484 | Diskuse

Šárka Podhányiová

Už žádné vaření, ale šup sem "šoumeny" aneb pro sledovanost kohokoliv

Televizní pořad věnovaný amatérským kuchařům, kteří mají možnost předvést zde svůj kulinářským um, v poslední době zdárně spěje do bažin českého šoubyznysu, aby v bahně deklasované zábavy časem upadl v zapomnění.

30.3.2017 v 8:01 | Karma článku: 11.71 | Přečteno: 277 | Diskuse
Počet článků 177 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 365
Absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze, ale především osmi desítek let života se všemi starostmi, problémy, ale i s radostmi a zklamáními i snahou znovu povstat. To se musí, i když člověk někdy padne a to se stává. Činný coby redaktor Mladé fronty, Československého rozhlasu, v Československé obchodní komoře. Po druhém osvobození sovětskou armádou pak jako popelář, závozník, dělník na stavbě, pak do roku 1989 v JZD Rozvoj Posázaví v Jílovém u Prahy. Všude jsem poznal dobré i horší lidí.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.